چاپ پلات و لمینت ارزان

فهرست مطالب

چاپ پلات و لمینت ارزان در تهران با چاپ سنگی

چاپ پلات و لمینت چیست؟

چاپ پلات و لمینت به نوعی از چاپ دیجیتال گفته میشه همونطور که قبلاً بهش اشاره کردیم اقسام چاپ به چاپ دیجیتال و چاپ افست تقسیم میشه که چاپ دیجیتال دارای سرعت بالا و صرفه اقتصادی برای تیراژهای کم استفاده میشه.
چاپ پلات و لمینت یکی از اقسام چاپ دیجیتال هستش که برای چاپ عریض از چاپ پلات و لمینت استفاده میشه.
اما همونطور که میدونی چاپ پلات و لمینت از دو قسمت پلات و لمینت تشکیل شده، پلات به نوعی چاپ گفته میشه و لمینت به پوششی گفته میشه که از کاغذ چاپی در مقابل عواملی از جمله پاشش آب، فشار و پارگی محافظت می‌کنه و استحکام خوبی به محصول چاپی می‌بخشه.

یکی از مصارف چاپ پلات و لمینت در چاپ پوستر و چاپ پلان مهندسی هستش.
عمل چاپ در چاپ پلات به وسیله جوهر با پایه آب بر روی نوعی کاغذ ضخیم به واسطه دستگاه پلاتر انجام میشه، در واقع اگه بخوایم محصول چاپی پلات رو بررسی کنیم، محصول چاپی در درجه پایین‌تری از لحاظ ضخامت و ابعاد از بنر قرار می‌گیره نهایتاً بعد از آماده‌سازی محصول چاپی به وسیله دستگاه لمینتور لایه‌ای از جنس لمینت روی محصول چاپی کشیده میشه و پلات و لمینت شکل می‌گیره.

چاپ پلات و لمینت و ویژگی‌های آن

چاپ پلات و لمینت محدودیتی برای طول نداره حتی ممکنه طول تا 30 متر هم برسه ولی پلات و لمینت عرض 150 یکی عرض رایج در پلات هستش که عرض 150 سانتی‌متر هستش.

کاغذ استفاده شده در چاپ پلات و لمینت کاغذ کوتد نام داره و بخاطر بافت خاص و مواد پوششی استفاده شده در اون از پخش و تبخیر رنگ جلوگیری میکنه.

استندهای نمایشی، پوسترها و محصولات تبلیغات چاپی از عمده‌ترین کاربردهای چاپ پلات و لمینت هستش و البته کاربرد دیگه‌اش نصب محصول چاپی در فضاهای داخلی از جمله دفتر کار، منزل و غیره می‌باشد.

سایر مطالب و خدمات چاپ سنگی

چاپ پلات و لمینت و انواع لمینت های مورد استفاده

اگه یه بار دیگه هم بخوایم به تعریف لمینت بپردازیم باید بگم لمینت به پوششی از جنس لمینت گفته میشه که به وسیله دستگاه لمینتور روی محصول چاپی پلات کشیده میشه و به اون استحکام می‌بخشه، استحکامی از جمله در مقابل پاشش آب، رنگ پریدگی در مقابل نور آفتاب و پارگی ولی لمینت به دو نوع تقسیم میشه که البته هر کدوم تکنیکی برای جسباندن لمینت به حساب میاد که در ادامه به هر کدوم می‌پردازیم.

  1. لمینت گرم در چاپ پلات
  2. لمینت سرد در چاپ پلات

لمینت گرم در چاپ پلات

همونطور که از نامش پیداست می‌تونیم متوجه بشیم که در اینجا چسباندن لمینت با حرارت دادن انجام میشه.
لمینت گرم در ضخامت‌های متفاوتی وجود داره و در دو نوع براق و مات هستش که بسته به نیاز شما اقدام به استفاده از لمینت براق یا مات می‌کنن.
لازم به ذکره که لمینت گرم فقط روی کاغذ کوتد قابل اجراست.

لمینت سرد در چاپ پلات

لمینت سرد هم دقیقاً کارایی مشابه لمینت گرم رو داره ولی با این تفاوت که با توجه به ساختارش نیازی به حرارت نیست در ضمن لمینت سرد بر روی کاغذهای مختلفی قابل اجراست و باید به این نکته توجه داشت که به وسیله لمینت گرم هر دو طرف محصول چاپی رو می‌تونیم پوشش بدیم اما تو لمینت سرد فقط امکان پوشش یک طرف محصول چاپی مقدوره.

لمینت سرد با اینکه مزیت های خوبی دارد ولی دارای مشکلاتی هم هست . یکی از مشکلات ، عدم دسترسی به کیسه های لمینت در سایزهای مختلف است.
اما بهتره توجه داشته باشیم عدم دسترسی به کیسه های لمینت در سایزهای مختلف مشکلی را به وجود نمی آورد و مشکل دسترسی به یک دستگاه مناسب است که بتواند نتایج را به راحتی کنترل کند.